divendres, 4 de setembre del 2009

FIJI BEACHCOMBER

Fiji – Nadi i Beachcomber island resort
Ja som a Fiji, un pais format per 330 illes repartides pel Pacífic. La capital es diu Suva, Fiji té dos grans illes i la resta són molt petites. La primera nit ens allotjem a la illa gran, a Nadi, en un alberg correcte. Les expectavives no eren gaires ja que havíem llegit que només tens llum unes hores al dia i que no has d'esperar gaire, un llit on dormir i poca cosa més. A Nadi, en un restaurant local vàrem sopar llagosta i corder. Tot boníssim.
Per no perdre el costum ens vam haver de llevar molt d'hora, a les 6:15, doncs ens venien a buscar per anar agafar el catamaran per anar a la segona de les 3 illes on estarem a Fiji. Anem a les illes Yasawa, un conjunt de 20 illes volcàniques, El trajecte dura 30 minuts i només en sortir del Port Denarau a Nadi, el paisatge és quelcom que no has vist mai abans. L'immens oceà, molt tranquil i tot d'illes molt petites repartides pel camí. Hi ha moltes tonalitats de blaus a l'oceà, són sorprenents. L'aigua és cristallina i el corall es veu des del mateix vaixell estant. De fons tenim música típica de Fiji, molt animada i suau a la vegada. Ens alegra les oides i acompanya la vista. Sabíem que Beachcomeber, la illa on anàvem era petita, però no pas tant!! La illa cap en una fotografia i encara sobra espai. Només arribar fem el check-in i ens donen la nostra cabana, quedem gratament sorpresos. Tenim bany privat, una nevereta, un ventilador i no treuen el llum a la nit. Tot un luxe. Estem a només 30 segons caminant de la platja. El resort no es gaire gran, té una zona dormitori amb unes 100 lliteres, un quants lodges com el nostre i uns quants més que són just davant de l'oceà.
No ens perdem ni una de les activitats que fan al resort al matí, snorkle, anar a veure corall, fish feeding i a la tarda fem una bona migdiada. A la nit hem assistit a un espectacle de dances tipiques de la Polinesia (Illes Samoa, Hawaii, Fiji, etc). Així com la dança del foc i dels ganivets.
Aquesta illa és altament recomanable per totes les edats.
Ara es temporada baixa, així que no hi ha gaire gent. La majòria dels hostes són de Nova Zelanda, alguns britànics, australians, algun suïs i algun nòrdic i nosaltres.
Els reefs de corall d'aquí no són comparables a la gran barrera de corall d'Australia, és diferent, molt més tranquil, menys profunds, ppeò amb molt més de color. Per fer snorkle només t'has de pujar a la barqueta i allunyar-te 5 minuts de la platja. Això pels que es maregen és un punt a favor. A la mateixa platja també es veuen peixets.
Hem donat un parell de tombs a la illa, un al matí amb la marea baixa i un altre a la tarda amb la marea alta. El temps que es triga en donar la volta a la illa és de 5 minuts.
La tranquilitat que vius aquí et relaxa completament tots els sentits. Miris on miris veus l'oceà. Només comparable a l'efecte que té estar mirant la clotxa del foc amb el foc encès a casa. Encara que el foc és més viu i té un efecte més hipnotitzant a la vegada que relaxant.
També hem anat a caçar peixos taurons. Caçar amb la càmara de fotos és clar. Fan uns 50cms de llarg, són de color geoguenc-marró, una mica transparents i tenen una petita aleta de color negre.
Aquí hem conegut una parella de Sydney que fa més de 25 anys que venen cada any a la mateixa illa.